Categories
Εκδρομές

Εκδρομή στη Χάλκη. Μάιος 2011

Άποψη Εμποριού
Άποψη Εμποριού

Φέτος, αποφασίσαμε να πάμε την ολοήμερη εκδρομή μας στο πανέμορφο νησί της Χάλκης.

Το πανέμορφο νησάκι της Χάλκης βρίσκεται μόλις λίγα μίλια από της Ρόδου. Αποτελεί ιδανικό τόπο για ήρεμες διακοπές αφού δεν κατακλύετε από τουρίστες και ο παραδοσιακός τρόπος ζωής συνεχίζετε ακόμα. Στο νησί δεν υπάρχουν αυτοκίνητα, νυχτερινά κέντρα, ούτε θαλάσσια σπορ. Το τοπίο είναι μαγευτικό, όμορφα αρχοντόσπιτα χτισμένα γύρω από το γραφικό λιμανάκι, ψαροκάϊκα και απόλυτη ηρεμία. Ο Εμποριός είναι το λιμάνι καθώς και η πρωτεύουσα του νησιού. Η πόλη έχει μία αρχοντική ομορφιά που φανερώνει δείγματα περασμένης ακμής. Αξίζει να περπατήσετε στα σοκάκια της.  Στον κεντρικό δρόμο του λιμανιού, υπάρχει προτομή του Χαλκίτη Αλέξανδρου Διάκου, πρώτου έφεδρου αξιωματικού που έπεσε υπέρ ελευθερίας και δημοκρατίας της Δωδεκανήσου στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Πηγή:  http://www.chalkiholidays.gr/gr/about.htm

Categories
Εξετάσεις Ιουνίου Σεπτεμβρίου

Ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις Ιουνίου 2011

Φτάνουμε αισίως στο τέλος και της φετινής σχολικής χρονιάς. Λίγο κουράγιο ακόμα στους μαθητές μας για τις τελικές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις Ιουνίου και μετά καλοκαιρινές διακοπές. 🙂

Ιδιαίτερα για τους τελειόφοιτους του σχολείου μας και γνωρίζοντας τις δυσκολίες της σύγχρονης πραγματικότητας, τους ευχόμαστε πρώτα από όλα καλή επιλογή για τη συνέχεια των σπουδών τους στο Λύκειο ή σε οποιαδήποτε άλλη σχολή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και καλές και επιτυχημένες σπουδές.

Παρακάτω, μπορείτε να δείτε πότε γράφετε εξετάσεις και σε ποιο μάθημα. Καλή επιτυχία ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές μας

[tabs style=»1″]
[tab title=»A Γυμνασίου»] [table id=2 /] [/tab]
[tab title=»Β Γυμνασίου»] [table id=3 /] [/tab]
[tab title=»Γ Γυμνασίου»] [table id=4 /] [/tab]
[/tabs]

Categories
7η Μάρτη Επέτειοι Σχολικές δραστηριότητες

7 Μάρτη 2011

ΓΙΟΡΤΗ 7ης Μάρτη (Επέτειος Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου)

 

Μέσω της γιορτής αυτής στόχος μας ήταν να υμνήσουμε την Δωδεκάνησο που στις 7 Μαρτίου 1948 ελευθερώθηκε και ενσωματώθηκε στον εθνικό κορμό. Η γιορτή μας ξεκίνησε με το Τζιβαέρι με τη φωνή της Δικαίας Χατζηδάκη, της γνωστής και ταλαντούχας τραγουδίστριας της νησιώτικης παραδοσιακής μουσικής από τη Λέρο. Στη συνέχεια ακολούθησε ομιλία από μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, που αφορούσε μια συνοπτική ιστορική αναδρομή για τους κατακτητές της Δωδεκανήσου από τα Ρωμαϊκά χρόνια μέχρι την Ενσωμάτωση. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας παρεμβάλλονταν αφηγήσεις και ποιήματα. Οι αφηγήσεις φροντίσαμε να αφορούν ήρωες από τη γύρω περιοχή και γεγονότα που συνέβησαν στα γύρω χωριά. Έτσι για παράδειγμα, αναφερθήκαμε σε συλλήψεις πατριωτών από τη Θολό ή στην συνέντευξη του Γιάννη Κυπριώτη από τη Σορωνή (δημοσιευμένη σε τοπική εφημερίδα). Επίσης μαθητές απήγγειλαν ποιήματα που έγραψαν Δωδεκανήσιοι ποιητές. Παράλληλα προβάλλονταν εικόνες της Ρόδου από ιστορικά αρχεία περιόδου 1912 – 1945. Στο τέλος της γιορτής ακολούθησαν χοροί που ετοιμάσαμε με τη χορευτική ομάδα μας (καλαματιανό, ίσσος Δωδεκανήσου, πηδηχτός Ρόδου, σούστα Ρόδου, συρτό Δωδεκανήσου). Μάλιστα, στον πρώτο χορό τη μουσική έπαιξε η ορχήστρα του σχολείου μας. Μεγάλη σημασία για εμάς είχε το ότι τα παιδιά της χορευτικής ομάδας συνεργάστηκαν πολύ καλά μεταξύ τους ώστε να πετύχουν το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα.

 

Μερικές φωτογραφίες.


 

Video από την εκδήλωση.

%CODE1%

%CODE2%

Υπεύθυνες γιορτής: Αυγουστή Δέσποινα & Οικονομίδου Βασιλική

Ορχήστρα: Μπέλλος Παναγιώτης

Σκηνικά: Τσακίρης Αντώνης

Categories
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Μαθήματα Συνεργατικές δραστηριότητες μαθήματος

Εργασία μαθητών στο μάθημα Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Γ Γυμνασίου

Στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Aγωγής πραγματοποιήθηκε ενημέρωση σχετικά με τη συνήθεια του καπνίσματος. Συγκεκριμένα, αναλύθηκαν οι λόγοι που ωθούν σε αυτή τη συνήθεια, ο ρόλος των διαφημίσεων και των προτύπων που προβάλλονται από τα ΜΜΕ,   ο σωματικός και ψυχολογικός εθισμός και η δυσκολία διακοπής της συνήθειας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις βλαβερές συνέπειες για την υγεία τόσο των καπνιστών όσο και των μη καπνιστών. Στη διάρκεια των μαθημάτων προβλήθηκε DVD με τίτλο ‘Κάπνισμα, η απόλαυση που σκοτώνει’ και τα video clips των τραγουδιώνΠάφα πούφα το τσιγάρο’ των Ημισκούμπρια

httpv://www.youtube.com/watch?v=ZWa9DOOMmrY

και Σε κάνει σκλάβο’ του Αλέξανδρου Φωτεινού.

httpv://www.youtube.com/watch?v=68KvZ4luCys

Από τους μαθητές ζητήθηκε να κάνουν ομαδικές ή ατομικές εργασίες σχετικές με τα θέματα που αναλύθηκαν. Αξιοπρόσεκτο είναι το γεγονός ότι οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στο σύνολο τους κάνοντας χρήση της τεχνολογίας, τόσο για την αναζήτηση του υλικού, όσο και για την προβολή της τελικής εργασίας τους στο διαδραστικό πίνακα της τάξης τους. Κάποιοι προτίμησαν να αξιοποιήσουν το καλλιτεχνικό τους ταλέντο δημιουργώντας αφίσες που τοιχοκολλήθηκαν στον κεντρικό διάδρομο του σχολείου, ώστε να ενημερωθούν για το θέμα και οι υπόλοιποι μαθητές.

Χαρακτηριστικά αντικαπνιστικά συνθήματα που περιέλαβαν στις εργασίες τους είναι τα εξής:

–       Κάθε τσιγάρο αφαιρεί 5,5 λεπτά από τη ζωή σου! Μην το ξεχνάς!

–       Το κάπνισμα οδηγεί στο θάνατο. Σκέψου καλά πριν πράξεις!

–       Κάπνισμα, απόλαυση για σένα, δηλητήριο για τους γύρω σου.

–       Σταμάτησε το κάπνισμα όσο είναι νωρίς!

–       Το κάπνισμα σκοτώνει!

–       Αντιστάσου στον πειρασμό!

–       Πες όχι στο τσιγάρο!

–       Κόψε το τσιγάρο! Για τη δική σου ζωή! Μπορείς κι εσύ!

–       Τίποτα δεν είναι αδύνατο. Άλλαξε συνήθειες!

–       Μην γίνεσαι σκλάβος του!

–       Μην αφήνεις το τσιγάρο να σε ελέγχει! Απελευθερώσου!

–       Μην χαραμίζεις τη ζωή σου. Πες ναι στη ζωή!

Categories
Εκδηλώσεις τοπικής κοινότητας

Θεατρική παράσταση από τον πολιτιστικό σύλλογο Σορωνής, στο Γυμνάσιο Σορωνής.

Το Σάββατο 9/4 και ώρα 20:30, στην αίθουσα εκδηλώσεων του γυμνασίου Σορωνής, παρουσιάζεται από τον πολιτιστικό και λαογραφικό σύλλογο Σορωνής η θεατρική παράσταση «Οι τρελοί της εποχής» του Δημήτρη Ψαθά.

Η αφίσα της παράστασης

Υπάρχει και δωρεάν εισιτήριο.

Εισιτήριο
Categories
25η Μάρτη Επέτειοι

Προεπαναστατική περίοδος 1821

Μακρυγιάννης

Πολλές επαναστάσεις ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία είχαν λάβει χώρα στον ελληνικό γεωγραφικό χώρο πριν από την μεγάλη επανάσταση του 1821. Άλλες από αυτές ήταν μικρότερης και άλλες μεγαλύτερης σημασίας, όλες όμως είχαν γενικά τοπικό χαρακτήρα. Η επανάσταση του 1821 ήταν η μόνη που οργανώθηκε προσεκτικά, πολλά χρόνια πριν την έκρηξή της στην Ελλάδα (σαν Ελλάδα εννοείται την περίοδο αυτή ο ιστορικός ελληνικός γεωγραφικός χώρος). Στον απόηχο των μεγάλων γεγονότων που συγκλόνισαν την Ευρώπη (Γαλλική Επανάσταση του 1789, Ναπολεόντιοι πόλεμοι) αλλά και τον κόσμο (Αμερικανική Επανάσταση), που δεν είχαν αντίκτυπο στις οπισθοδρομικές πλέον δομές της αχανούς Οθωμανικής Αυτοκρατορίας του Μαχμούτ Β’ (18081839), οι Έλληνες της διασποράς που αποτελούσαν το πιό ενημερωμένο και προοδευτικό κομμάτι του ελληνισμού, ίδρυσαν αρχικά, το 1809, την οργάνωση Ελληνόγλωσσο Ξενοδοχείο με πρωτοβουλία του Θεσσαλονικέα λογίου Γρηγορίου Ζαλύκη και της Κύπριας λογίας Ελισάβετ Σαντή Λουμάκη Σενιέ. Η οργάνωση πέτυχε τη στήριξη του Ναπολέοντα Βοναπάρτη και συγκέντρωσε οπλισμό που διαμοιράστηκε στη Μακεδονία και την Ήπειρο προκειμένου να προετοιμαστεί η επανάσταση. Η κίνηση αυτή προδόθηκε στις αρχές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και τελικά το εγχείρημα απέτυχε.

Από τα σπλάχνα του Ελληνόγλωσσου Ξενοδοχείου και κατά το πνεύμα της εποχής ιδρύθηκαν δύο εταιρείες, που αντιπροσωπεύουν ανάγλυφα τις δύο τάσεις του Ελληνισμού στην προσπάθεια για την παλιγγενεσία του στις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα.

Η Φιλόμουσος Εταιρεία, που ιδρύθηκε στη Βιέννη το 1814[1], ήταν νόμιμη, είχε μέλη πολλούς επιφανείς (Καποδίστριας, Κοραής) και οικονομικά ισχυρούς Έλληνες της διασποράς, έθετε σαν πρώτο στόχο την πνευματική ανύψωση του γένους των Ελλήνων (συγκέντρωση πόρων για ίδρυση σχολείων στην Ελλάδα, επάνδρωσή τους με φωτισμένους δασκάλους, υποτροφίες για σπουδές νέων στο εξωτερικό κλπ.) και κατόπιν όταν οι συνθήκες το ευνοούσαν επανάσταση με εκμετάλλευση κάποιου πιθανού νέου ρωσοτουρκικού πολέμου ή (και αυτό μάλλον ήταν πιό διαδεδομένο στους κόλπους της εταιρείας) εσωτερική «διάβρωση» της αυτοκρατορίας και σταδιακή κατά το δυνατόν «ελληνοποίησή» της με την προώθηση Ελλήνων σε καίριες θέσεις της.

Η Φιλική Εταιρεία, που ιδρύθηκε στην Οδησσό της Ρωσίας το 1814, ήταν μυστική και παράνομη, θεωρούσε ότι το γένος ήταν έτοιμο και είχε σαν στόχο την συγκέντρωση πόρων αλλά και την δημιουργία των δομών για άμεση οργάνωση επανάστασης, με επιδίωξη την ίδρυση ανεξάρτητου κράτους και αν οι συνθήκες δεν το επιτρέψουν παραχώρηση αυτονομίας υπό τους κόλπους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ιδρύθηκε από φλογερούς πατριώτες, ριζοσπαστικά μέλη της (μικρο)αστικής τάξης και μετά από κάποιες πρώτες δυσκολίες μυήθηκαν σε αυτήν πολλοί λόγιοι, φοιτητές, έμποροι, οικονομικά ισχυροί Έλληνες της διασποράς και ιδίως μετά την μεταφορά της «έδρας» της στην Κωνσταντινούπολη, πολλοί οικονομικά και πολιτικά ισχυροί, ιεράρχες, στρατιωτικά ισχυροί (κλέφτες και αρματολοί) αλλά και απλός κόσμος μέσα στα όρια της αυτοκρατορίας. Ο Πρίγκιπας Αλέξανδρος Υψηλάντης, που ανέλαβε την αρχηγία της Εταιρείας στις 12 Απριλίου 1820, μετά την άρνηση του Ι. Καποδίστρια, επιδίωκε να προετοιμάσει μια γιγαντιαία εθνικοαπελευθερωτική επιχείρηση, που θα συντάρασσε τα Βαλκάνια και για το σκοπό αυτό η Εταιρεία εκτός από την εθνεγερτική δράση της στον ελληνικό γεωγραφικό χώρο και τους Έλληνες έκανε ή προσπάθησε να κάνει μυστικές συμφωνίες με Ρουμάνους, Σέρβους και Βουλγάρους πατριώτες. Τα συντηρητικά στοιχεία της Φιλικής μαζί με τους προεστούς (κοτζαμπάσηδες) του Μοριά δεν ήθελαν εκτεταμένες στρατιωτικές επιχειρήσεις στον Ελληνικό χώρο και προωθούσαν την ιδέα να γίνει εκμετάλλευση της προστριβής μεταξύ Πύλης και Αλή πασά. Φήμες ότι τα σχέδια της Φιλικής είχαν προδοθεί στον σουλτάνο από τους Άγγλους υποχρέωσαν τον αρχηγό της να αναπροσαρμόσει το αρχικό σχέδιο, προχωρώντας σε μιά τοπική εξέγερση στις ρουμανικές ηγεμονίες, ελπίζοντας ότι θα τραβήξει προς τα εκεί την προσοχή των Οθωμανών, ώστε να γίνει δυνατή αργότερα η εξέγερση στην Ελλάδα χωρίς μεγάλη οθωμανική στρατιωτική πίεση.

Πηγή: Ελληνική_Επανάσταση_του_1821 wikipedia

Categories
Μαθήματα Πληροφορική

Πληροφορική Γ Γυμνασίου. Σημειώσεις στον προγραμματισμό

Οι σημειώσεις αυτές δεν έχουν σκοπό να αντικαταστήσουν την ύλη του σχολικού βιβλίου, αλλά να λειτουργήσουν συμπληρωματικά.

Κλικ ΕΔΩ

 

Categories
Δραστηριότητες διαθεματικές Μαθήματα Πληροφορική Συνεργατικές δραστηριότητες μαθήματος

Μέθοδος αξιολόγησης project

Είναι μια προσπάθεια αξιολόγησης της συμμετοχής μαθητών, μέσα σε ομάδες συνεργατικών δραστηριοτήτων.
c Class Portfolio Coproj Axiolog

Categories
Δραστηριότητες διαθεματικές Μαθήματα Πληροφορική Συνεργατικές δραστηριότητες μαθήματος

Μεθοδολογία οργάνωσης project.

Μια μέθοδος για την οργάνωση και παρακολούθηση της συμμετοχής των μαθητών μέσα σε ομάδες συνεργατικών δραστηριοτήτων. Την μέθοδο αυτή την έφτιαξα με αφορμή τις συνεργατικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της πληροφορικής Γ’ γυμνασίου, αλλά μπορεί να έχει εφαρμογή σε οποιαδήποτε περίπτωση οργάνωσης συνεργατικών δραστηριοτήτων.

Categories
Μαθήματα Πληροφορική Συνεργατικές δραστηριότητες μαθήματος

Πληροφορική Γ Γυμνασίου. Συνεργατική δραστηριότητα στην ενότητα 3 του βιβλίου

Οι επιπτώσεις των εφαρμογών των νέων τεχνολογιών στην κοινωνία, μέσα από ένα συνεργατικό φυλλάδιο εργασίας. Στην εκπαιδευτική του διαδρομή, μέσα στο φυλλάδιο, ο μαθητής κατακτά επίσης τα βασικά, στην κατασκευή και διαχείριση ενός wiki.
c Class Coproject 1

Categories
Μαθήματα Πληροφορική Συνεργατικές δραστηριότητες μαθήματος

Πληροφορική Α Γυμνασίου. Φυλλάδιο συνεργατικής δραστηριότητας στη ζωγραφική. 3D θέμα.

Ένα φυλλάδιο συνεργατικής δραστηριότητας που «αναγκάζει» το μαθητή να δει την εφαρμογή της ζωγραφικής με «άλλο μάτι».

%CODE1%

Categories
Μαθήματα Πληροφορική Συνεργατικές δραστηριότητες μαθήματος

Πληροφορική Β Γυμνασίου. Φυλλάδιο συνεργατικής δραστηριότητας στην ψηφιοποίηση – κωδικοποίηση ψηφιακής εικόνας

Γενικά οι έννοιες: ψηφιακό, ψηφιοποίηση, κώδικας κωδικοποίηση, είναι αρκετά «προκλητικά» αντικείμενα διδασκαλίας για μαθητές γυμνασίου. Με το παρακάτω φυλλάδιο, επιδιώκω να διδάξω τις παραπάνω έννοιες μέσα από την ομαδική συνεργασία των μαθητών.